Sex and the city..

Igår var jag på bio och såg filmen som är gjord av världens bästa serie.. Vilken serie? Jo Sex and the city.
Filmen har även hittat sig hit till ström... Så jag å Alex brummade dit.. Ja å  förresten så fick jag hålla i en lite en bebis innnan. Amanda å Peters lilla tjej på snart 1 månad. Hon var så himla söt. Hon flina lite, pruppa ett par gånger sen soman hon i min famn:D..
Ja men åter till filmen. Som jag bara älskade. Kan vara för att jag älskar serien. Alltså dom fick verkligen med allt..Fast mest var det nog ganska deppade alla i filmen. Men som vanligt så blev det bra på slutet:D Den var nästan två och en halv timme men tiden bara sprang iväg..
Ja men jag tyckte helt klart att filmen va klockren. Men det syntes att dom hade blivit lite älrd lite gråare. Men ja that´s life.
Men det känns fortfarande tragiskt att ja nu är det verkligen slut. Forever and ever. Men funderar starkt på att köpa boxen. Bara kolla igenom avsnitt efter avsnitt:D..

Idag har det inte varit en särskilt händelserik dag. Har vare å gått en sväng och om jag hade gått en 10 för varje svamp jag såg så skulle jag vara rik nu...Bara att kliva ut på våran gård ser det ut som att vi har svampodling.. Not nice!

Sen har jag ringt till sjukan, för skulle beställa en tid till Benny som har haft ont i halsen i över 3 veckor och haft feber lite av å till... Men hon som jag pratade med ville verkligen inte göra sitt jobb. Hon frågade super konstiga frågor. Som varför han inte ringde själv, vad han jobbade med, om han hade varit sjukskriven, hmm det var en massa..Men hon gav lite tips: att han skulle dricka myyycket vätska helst varm sen glass var bra. Och mycket vila.. Men hello för det första är han inte 5 år. Och har man haft ont i halsen i 3 veckor kan man inte bara sitta å vila dom veckorna.. Lixom vad har hon för slags lön egentligen som bara kan vara borta från jobbet i flera veckor.. Hon pratade med mig som att jag var dum i huvet..
Nää det var verkligen dagens nedlåtande. Vilken konstig kvinna... Visst Benny är ju inte döende direkt men nåt måste det ju vara som är fel. Men hon trodde ändå inte att dom kunde hjälpa honom eftersom det var nog ett virus...Jaja, hon var crazy iaf..

Jo men sen så har jag å mamma vare på Hjalmar.. Lite nostalgi att kliva in genom dom dörrarna.. Mamma ska iaf börja läsa engelska på distans och då skulle hon möta en lärare som skulle ge henne nån bok å grejer.. Men jag var tvungen att vara med som stöd. och eftersom mamma inte vet så mycket om datorer och sånt kraffs behövdes jag tydligen.
Haha ja men det är kul att mamma gör nåt för sin egen skull nångång.:D
Så då har det införskaffats en riktigt datamus så att mamma ska kunna ha det lite lättare. Men jag tycker att den här lilla mousen har sitt eget liv. Hmm den är lite strange. Men Fredrik kommer snart så han få ta en titt:D.. pojkvänner är ju som bra att ha ibland:P

Nää men gud vad jag babblar.. Nu ska jag hjälpa mamma..
Hejsvejs!

Kommentarer
Postat av: jennie

ja men jag vet, sex and the city, hur bra som helst, har aldrig sett ett avsnitt och nu avverkar ja flera varje dag ty p:)

2008-09-04 @ 12:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback