Träningstips.. ?

Boxningen gick bra, men var lite segare än sist. Men det tog ändå..
Gjorde lite andra övningar så kanske att jag kan gå lite bättre i morgon än sist:P
Men det är verkligen skönt efter ett bra pass, man känner sig pigg o stark..
Men en sak som jag tycker är lite krångligt det är efter träningen. Vad man ska äta?
För man ska ju enligt proffsen få i sig viss mängd proteiner, fett o kolhydrater. För att träningen ska blir som bäst. Om man så ska gå upp eller ner i vikt.
Men lixom, jaha. Vad är egentligen bra o inte? För det som man kan tror är bra är ju inte det eller tvärtom. Jag har nog mindre koll än vad jag trodde.. Och vad funkar för just mig eller finns det nåt för alla.?? Ähh jag blir mer å mer förvirrad på saker. Måste verkligen har tappat hjärnana nånstans..
Men är det nån som kan ge mig några tips?

Ja men jag knåpade ihop en god (och nyttig, tror jag) macka. Fullkornsbröd, keso, aromat, lite ruccola blad och paprika. Mm, blev superduper gott faktiskt..:D..


Jag har insett ett problem för helgen. Damnit, blir helt galen på mig själv.
Joo men på fredag då jag ska till pappa ska jag även på min sminkkurs på makeupstore som jag fått av syster yster.
En super bra present som jag ser jätte mycket framemot. Och sen ska vi ut å äta å så:D Ja så nu är tiden bokad tillslut.
Men sen så tänkte jag att jag skulle vilja gå på dansen som är i ström oxå till helgen. Men som jag trodde var på lördagen, vilket passade ju perfekt.. Men sen ikväll sprack min underbara plan när det visar sig att dansen oxå är på fredag. Tusan oxå!.. Så hur gör jag då?? Måste ringa ett phonecall to sister i morgon å berätta läget får vi se vad hon säger..

Förresten, Josse o Sofie,, Vad sägs som kanske en svängom på folkan:P?
Kan ju vara kul, lite som the ols days, haha eller ja:P


Jäjä men nu har jag surrat nog för ikväll..
Hoppelihoppen in i duschen nu..(är jordens segaste på att ta mig dit):P


pussen!

Åh i morgon kommer pappsen!

Kommentarer
Postat av: Vickis

Jag har hört att man ska äta kolhydrater före träning (långsamma kolhydrater är nog bäst då, tror jag), för det ger energi, och protein efter träning, eftersom det bygger muskler. Men det är ju ganska individuellt, vissa äter ingenting före träning för att förbränna fett (många tränar ju före frukost på tom mage) men då orkar man inte prestera lika bra. En del räknar allting i energi för att äta exakt så mycket som man sedan förbränner.. Det är en hel vetenskap detta och alla gör olika, jag brukar äta godis efter jag har tränat som belöning för att jag har varit duktig :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback