:D

Igår hade vi kalas här med tårta och presenter för Fredrik..
Haha han var som ett litet barn :P
Var ledig både igår och idag så har mest bara drivit omkring å grejsat. 

Men idag fick jag lite släktbesök. Faster, kusin å hans fru.. Trevligt, trevligt. Blir inte så ofta man träffas. Är lite synd släkt är alltid kul att träffa..Speciellt mina kusiner, haha bara killar och hel tokig:D 

I morgon å fram tills på lördag jobbar jag.. Så man fårse vad som händer i helgen.. Måste höra med resten av gänget oxå..:D

I fredags var det ju yran, var riktigt kul förutom när det började spöregna och ja man blev dyngblöt rakt igenom allt..
Var bara att traska hemåt...Men men sånt händer:P Det var en bra kväll ändå..

Ikväll blir det nog lungt. Fårse om Fredrik kommer å ska sleepa over.. Mys.. Annars inget planerat..
Vill ringa runt lite å prata med mina girlfriends för det var som ett tag sen.. Eller kanske inte, men ja..vill ändå.
Kände idag att jag vill ha en vin kväll med alla. Bara umgås, skratta, skvallra, prata å mysa..Det skulle vara trevligt..
Bara girls, ja okej killarna kan få joyna senare men först ska vi ha some alone time:P
Hmm,ja det tåls ju att tänka på iaf:D

Haha måste berätta om min lilla svimmningsattack i måndags.. Jobbade på min gamla demensavdelning, 2:an och ja allt var frid å fröjd.. Jobbade delad tur så var där både på förmiddagen och eftermiddagen. Första passet gick fint, inga konstigheter. Men på andra passet blev lite värre.
För det var en tant som ramlade på en annan boendes rullator och tanten for handlöst i golvet.. Tog som inte emot sig alls, ja kan ju inte heller riktigt.. Vi sprang dit, vände på henne å ja man måste ju ta det lite lungt med äldre. Jag ser först att det droppat blod, från kinden.Hon hade på nåt vis fått ett djupt jack.. Och ja de flesta vet väl hur jag reagerar på blod. Nooot soo good!!
Men till en början gick det bra. Kände mig inte yr eller konstig alls. Var riktigt duktig..Kunde ju som inte till å svimma då heller så jag skärpte till mig. Och medans de andra två i personalen sprang runt å hämtade saker å ringde å grejsa. Satt ,eller låg snarare, jag där å tog hand om tanten. Som ja blödde gaaanska mycket.. Gick fortfarande gansak bra, bara lite yr men hade läget under kontroll. Men sen när sjuksyster väl kommer börjar det snurra hos mig riktigt. Yr, illamående, kallsvettas,blek som ett lik, ser inget å ja hela kittet. Så ja det slutar med att jag först ligger på golvet, snor tantens kudde å sen leder en annan i personalen in mig på en tants säng där jag ligger i typ en kvart eller så.:P.. Haha ja det hela var faktiskt väldigt roligt och väldigt pinsamt!!

jaja men ja det var det största som hänt mig på ett tag:P

nu blir det middag:D

Pussen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback