Read it and laugh my friends!

Det har varit såå underbart med långhelg. Men den har gått riktigt fort. Som vanligt. Och bara för att det är långledigt har man som tänkt mycket på vilken dag det är, åh nej snart är det dax för jobb igen å bla bla. Men det är ju skit dumt.
Sluta tänk å njut för helsike..

Men iaf så har det vara några riktigt fina dagar.
Och det har varit pyssel å knåp mest hela tiden.
Målning, plantering, tvättning, solning, matlagning, sovning.
Myys sammanfattar nog helgen.

Jag fick ett knäpp på att jag var tvungen att måla skottkärran, blommig.
Fredrik ville såklart hjälpa till. Men inte skulle han göra blommor inte, nejdå.
Utan döskallar, fartränder, ekrar ja hit å dit.
Plus attt han snodde den bästa penseln.
Haha, ja man kan ju inte göra annat än att skratta åt honom men i stunden fick han inte vara med.
Han pajjade ju min fina skottkärra.
Plus att jag blev svart ÖVERALLT pga av hans listmålning å grejs..
Men jag var tvungen att skratta åt honom oxå han är söt när han pysslar även om han inte riktigt gjorde så som jag ville.



Idag för 1 år sedan träffade jag Fredrik.
Det var sol, grillning, kalasande för Sofie som fyllt år, partydrinkar och trevligt sällskap.
Haha ja jösses. Drinkarna slog rätt åt huvet, snabbare än kvickt. ¨Så natten blev ganska tidigt för mig. Och även för Fredrik.
Halv 6 dagen efter vaknar jag.
Vart är jag?
Vem är det där?
Vad är klockan?
Vänta vart i fasiken var jag nu igen?
Åh nej, jag skulle ju hem, baka tårta till mamma på morsdag, jag hade ju lovat.
Paniken var ju mer än någonsin.
Smiter ut sätter mig på en stol och försöker tänka vad i helskotte som egentligen hände kvällen innan.
Ångest ångest.
Å vad var det han hette, den där killen.???.

Ringer pappa, räddaren i nöden.
SNÄLLA KOM Å HÄMTA MIG!!
Pappa kommer, frågar inga frågor.
Tackar jag för kan jag säga.

Petar lite på killen,
-ehh du ursäkta men jag åker hem nu.... Hej då!
Springer ut.
Efter några meter hör jag dörren öppnas. Han kommer efter mig.
Paniken slår till ännu mer. Jag börjar småspringa.
Han pratar med mig. Jag svarar snabbt o kort.
Säger hej då å kutar vidare å hoppas på att pappa är på G..
Haha han tittar på mig som att jag är totalt koko..

I bilen hem vill jag sjunka genom jorden.
Pappa säger att jag borde sova en stund haha.
Ser nog ganska risig ut.
Får ett sms av ett okänd nummer.
Men är inte svårt att lista ut vem det var pga vad han skrev.
Jag log och det värmde i hjärtat.

Ja det var där det började för ett år sedan.
Det var där det började bli Vi .
En månad senare 24/6 var vi ett par på riktigt..

Det var den detaljerade historien om Oss.
Read it and laugh my friends!




Kommentarer
Postat av: Minna

Jag ser spektaklet framför mig! ;D Ses imorrn krakel spektakeltjej. Puss

2009-05-24 @ 22:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback