Räven raskar över isen...

Eller snarare över våran veranda... Kissa i byxorna har just fått ett nytt begrepp..
Ja men här kommer historien..
Jag va å hämtade Benny nyss på byn. Så jag klär på mig traskar ut, kommer på sista trapp steget ser jag nåt bakom mig, tittar dit o där står en räv. Han tar några steg bakåt sen börjar han gå mot mig.. Aaa, jag skriker till sen kutar jag in... Jag brukar som inte vara rädd för just rävar men mitt i natten o han går mot mig ja då är det lite läskigt..
Så jag går in till mamma som sover. -Mamma!! Det är en räv som attackerar mig och kommer äta upp mig!!..
Hon är ju ganska trött så hon svarar bara -nej då det gör han säkert inte..
Ehh jaha tack för omtanken :P.. Men jag kolla ut genom fönster för att lokalisera honom. Han går mot skogen. Så jag går ut igen. Stampar som tusan på bron o pratar väldigt högt. Helt plötsligt är han vid fågelmaten o äter på nåt..
Men jag går ändå, kan ju inte springa in ingen, för en räv lixom.. Men då börjar han som gå efter mig som en hund, fast ja på avstånd..
Så jag börjar skälla på honom å skrika att han ska gå hem. Haha, what?? Gå hem?.. Han kollade faktiskt på mig som att jag vara helt lost i huvet..Vilket jag förmodligen är då jag säger till en räv att han ska gå hem..

Men när jag kom tillbaka så hade han försvunnit och även det oöppnade vitlöksbrödet som låg på ett bord på bron...
Den räven kommer att få ont i magen om han ska äta vitlöksbaguetter. Kanske han lär sig en läxa..
Ja men inte visste jag att vi hande en tam räv inte..
Behöver vi inte skaffa nån vovve då..
Va enkelt:P


Sova nu!
God natt..




Förresten den nya serien som började på 4:an ikväll. Samantha who?
Den tyckte jag var ganska bra :)

Kommentarer
Postat av: Madde

Haha! du är ju toksöt! Jag hade velat se det! Pussar från NY ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback