Plugghäst..

Jahoppsan då har man varit på sin första mattelektion. Gick faktiskt mycket bra. Men som sagt de första kapitlet är ekvationer, och det är det enda i boken som jag faktiskt kan någelunda.. Förstår egentligen inte varför.. De flesta andra brukar svära på det men jag, sitter för engångs skull tyst..
Ja det är väl bara att vänta å se hur länge det håller i sig.



Men eftersom jag nu är 20 år får jag inte låna en mattebok utan jag måste köpa en. Vilket inte alls känns lockande.. Tycker synd om alla som pluggar och verkligen måste köpa alla dessa böcker som företagen tar alldeles för mycket för..
Så ja, jag måste väl. Men ska först o främst se om jag kanske har min kvar, sen sist. Eftersom jag fick straff betala en mattebok för inte så längesen.. Men jag minns inte vart den kan befinna sig. Om den verkligen är hos mig eller om kommunen vill lura mig på pengar.. ?

I hope I find it!

Annars blir det att inhandla en för 270 kr elelr vad det du va den kostade.. Det hade jag ju kunnar shoppat kläder för:P
Nää då.. Men men...Jag ska nu tamme tusan klara denna jäkla kurs.. Fyrtiogången gillt.. Kom igen Wennberg!

Idag blev det lchf plättar till lunch.. Med grädde, kiwi och hallon. Mumma!
Dock smakade dom som miniomletter.. Det var inte riktigt vad tänkt mig. Men jaja. Jag har kommit på en annan plan. För det är äggen som gör dom så omelettlik. Och det är ju iofs dom som binder ihop smeten.. Men eftersom jag är "smart"  så kom jag på att minska på äggen och lägga till lite bakpulver. Så då kanske dom smetar ut sig och puffar upp sig lite ändå :)
Ikväll får vi se vad jag svänger ihop :)


En dag till... Sen helg!!!
Ska bli roligt o myspysigt..


Ikväll blir det matte pluggning. Fasen att jag har fel bok..

Jäjä, see you peepsen!


Kommentarer
Postat av: Josefinalina

haha jaa, att vara student innebär många att många hundralappar flyger iväg på bajsböcker.. plus att man behöver typ 5-7 böcker för varje kurs! Undra hur mkt man har lagt ut på kurslitteratur egentligen? :P

Postat av: vickis

Niklas ska också börja läsa matte b, fast på måndag :) Och han har den där gröna boken men nu ska dom ha en annan bok, förhoppningsvis funkar den gröna lika bra :)

2009-03-19 @ 17:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback