I survived..

Jag överlevde flygresorna själv. Jag var faktsikt osäker där ett tag om jag är så pass smart att jag kan ta mig till och från Stockholm utan att hålla någon i handen. Men jooho då! Att jag kunde!.. Visst det var en del frågetecken längst vägen men ähh, det var inte vara mitt fel. Alla apparater och tekniska fel som vill bli all the time kan ju inte jag rå för:P

Men som sagt så gick det bra. På vägen dit hade jag fönster plats, njöt av varje minut. Solen sken, det var varmt o molnen ser så underbart mysig ut. Men man flyger u bara 50 minuter. Man hinner knappt sätta sig förens man ska hoppa av igen. Skönt!
Väl framme skulle jag försöka hitta mina väskor. Jag minns inte riktigt hur det löstes sist jag flög men jag hakade på nån pappa som verkade ha koll. Och där möttes jag av min kära pojkvän som var smått förvirrad.. Haha ännu mer än mig skulle jag tro.. Sen var det raka vägen till ne köpcentrum av något slag. Minns faktiskt inte vart det var. I jakobsbergs kanske. Ajja, inte noga. Det vi hittade där var ju enbart godis.. (Nej jag har inte hålit min vitamånad särkilt bra, straffdagar typ heela den här månaden) Men det var mys att bara kika runt.. Hmm sen for vi till Stockholm quality outlet å kollade läget. Vi hittade även en Pizza Hut, som blev dagens middag. Gott var det verkligen! Men det var jordens snabbast personla kan jag lova.. Först fick vi vitlöksbröden, jag hade inte ätit upp mina så kom pizzan, sen när vi tar våra första tuggor av pizzan så kommer dom med efterätten, ehh. Ja, vi vill ta den senare.. Ja som sagt seg var dom inte.
Sen var det raka vägen till lägenheten, ta på myskläderna och mys i soffan med vårat godis... Sen somnade vi i en hög. Huller om buller.
Lördag!
Uppe med tuppen, eller ja lite sovmorgon men idag skulle vi ju till självaste Stockholm då har man inte tid at sova..´. Jag kände mig som ett barn. Eller en turist snarare.. Och såklart hade jag valt att ha lite snyggare skor på mig, ja mena stor stan. Måste ju skärpa till mig. Men det var inte värt det. Efter ett par timmar fram å tillbaka hit å dit. Kollat in gamla stan osv var mina fötter glödande förbannad.. Så det vara bara att försöka hitta en skoaffär. Men det var inte det lättaste.. Hittade ju såklart inte Din Sko eller någon annan affär med priser som var rimliga. Men då ramlade vi in på Stadium, där fanns det söta små skor som var platt. YES! Svarta med små prickar. Sommarsöta. Taget!. Sen var det bara att fortsätta shoppa:P.

Fast jag tror man spenderat mest på mat.. Kändes inte som att man gjorde annat. Lunch, fika, middag, fika och sen lite godis. Ops!.. Vi hann även med en trip till Kusinvitamin och hans famij. Var mycket trevlig. Vi blev bjuden på god middag och jag å Maria drack vin.. Tihi, rätt åt Fredrik:P Även bus med barnen hans med. Eller Fredrik busade. Barn diggar verkligen han. Antingen är det för att han beter sig som ett barn själv så dom kan relatera eller så är han kulig helt enkelt:P.

Väl hemma i lägenheten igen var det mysbrallor på. Sen däckade jag nog i soffan medans Fredrik smaskade på godis och kollade film.. Jag försökte hålla mig vaken. Men var mycket intryck för min lilla hjärna under dagen så jag toksomna.
Fredrik fick lixom leda/bära mig runt om för att sminket skulle av och vi byte av sängplats..Jobbigt läge.

Söndag!
Hemgång och det var inte skoj. Men först en tripp på Kista galleria. Var bara tvungen att gå in på Gina Tricot och Cus een gång till.. Fredrik suckade högt! Men ähh. Sen började jag känna mig svagt yr igen och illamående.. Mat behövs.. Så då sprang vi runt på Food Court, shit vad mycket mat..
Men jag blev bara tröttare och tröttare. Kände mig jätte svag i kroppen. Plus att varken min yrsel eller illamåendehet släppte.. Men vi travade runt lite till.. Kollade skor å jackor. Men min shoppinglust var på noll.. Sen efter nån timme var det fikadax. Jag typ släpade fötterna så jag ville mest sitta ner. Eftersom det var några timmar kvar tills jag skulle flyga hem så bestämmde vi oss för att åka tillbaka till lägenheten och fixa det sista. Jag blir mer och mer illamående. Förstår som inte vad det kom ifrån. Eller när det hade tänkt sluta. Men i bilen låg jag ner på sätet, blundade, försökte tänka på andningen och inte på att jag ville gå å kräko på toan.. Värsta är ju att det är bilar överallt, köer, och tar hundra år innan man tagit sig tillbaka. Men jag höll ut. Skulle försöka ta mig ut ur bilen, blev ännu mer yr. Kände verkligen hur hjärtat klappade, fort oxå..Fredrik typ ledde mig in, la mig på soffan, bäddade in mig i ett täcke och strök mig i håret.. Efter jag legat där en stund försvann det bara. Poff!.. Pang så kom det. Poff så var det borta. Skumt kan jag lova..
Fredrik satt å hoppades på att jag var tvungen att avboka så vi fick en dag till, men nepps. Min sjukdom valde att sluta.

Ja sen var det arlanda som gällde. Inte skoj. Tycker inte om att säga hej då.
Jag visade han runt. Haha, vart jag, josse o sofie sov när vi var där. Och att det var en gubbe som försökte sno våra skor..
Mm, en skojsig berättelse blev det..
Men sen var det dax för hemfärd.. Så efter några pussar,  kramar och tre vackra ord så var jag on board.


Ja det var väl min helg i det stora hela. Den var underbar!
Saknar redan Fredrik. Men det är inte så länge tills han kommer hem, så jag klarar mig nog..

Idag är det måndag och jag har avklarat ett härligt spinningpass. Var verkligen behövligt efter helgens svullande..
Så nu ska jag göra några sit-ups sen ta en varm dusch.. Huvudvärken börjar smyga sig på så blir nog sängen ganska fort i kväll med:P

Jag tog ju några kort som jag tänkte lägga upp. Men det blev ju mest skit fakstikst. Jag är kass på att ta kort. Jag vill lära mig eller nää bara vara skit bra. Så vill jag ha det. Att man kan ta på vad tusan som helst och man har fångat det bästa ur bilden. Eller nåt sånt.
Så mina kort kommer nog senare..


Men godnatt gott folk.






Kommentarer
Postat av: madde eller nåt

hej bruttan! skönt att höra att du är hemma igen... du verkar ha haft de helt lovely! saknar dig! kollat mer på flygbiljetter om du ska komma? börjar ju kanske bli dags (och att söka semester så klart) om du ska komma i juni... :) miss you babe! puss puss

Postat av: madde eller nåt

hej bruttan! vilken skön helg du verkar ha haft! jag e så glad för din skull! börjat kolla på flygbiljetter än eller fixat semester från jobbe? börjar kanske bli dags för de om du fortfarande e på att komma i juni :) puss puss

2009-03-31 @ 07:37:51
URL: http://maddeborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback