Hej o hå!

Redan onsdag, både veckorna och helgerna flyger förbi.

Helgen spenderades då i Aspås och den var superduper bra..  Blir ju lite intensivt och tanken på barn blir ju inte direkt större, haha.
I fredags var det lets dance mys med isak. Han älskar det där programmet.. Sen somnade jag nog i soffan ett par gånger. På fredagar är man ju som tröttast. Helt sjukt.. Så den kvällen var lugn å skön.. På lördag vid 7 tiden vaknade jag av en elina som skrek, susannne. susaaaaannnee. Kom! Sandra hann före men icke, hon fick inte ta upp henne. Moster skulle, haha..
Sen var det slöning i soffan framför en dinousarie film som Elina är besatt av..

Dagen var strålande fin. Blåste lite men solen sken så det gick ändå. Så våra planer med skotertur ner på sjön var perfekt.
Så efter jag å sandra handlat, nästan blivit tagen av polisen, shoppat nya solbrillor och fått allt ut till skotern så började vi närma oss själva turen. Ett ton saker plus barnen o vi "vuxna" skulle på skotern och kälken. men det gick bra och jag stod bak på ståkälken å lekte att jag var rallyförare..

Väl framme var det vatten som tusan på sjön, vilket I hate. Läskigt och osäkert. Men vi fann en perfekt plats med lä, och solen sken direkt på oss. Underbart!

Och direkt efter att man stängt av skotern börjar magen att kurra efter korv.. Så snabbt upp med en eld, och inte har man tid att vänta på själv glöden utan korven är svartare än natten bara därför. Men det hör ju till..

Sen var det såklart dax för bobåkning. Haha, ja det var ju ett tag sen jag åkte bob. Men Elina och Isak skulle åka med mig.. Det gick trögt kan jag lova. Med en massa vatten plus en massa snö ralmade vi mest. Men barna skratta så dom skrek..
En mycket lyckad dag.

Sen söndag var det biodag. Jippi! Isse var taggade till tusen.. Och på vägen dit var det tusen frågor leken som gällde tror jag.. Vad finns under asfalten? Vad är asfalten gjort av? Varför har inte du några barn? Är du vuxen? Men du är så liten, jag är ju större.. Haha, ja säg barn. Men det vara bara att svara så bra jag kunde..

Bion var bra. Men jag smidig som tusan spillde ut heela Isaks dricka. Ett hav av fanta.. Smart "mamman". Men men bara le och vara glad, hämta ett x antal servetter och köpa ny dricka.. Sen gick resten bra. Som tur va.
Later var det dax för mig att åka hem vilket inte Isak tyckte var roligt. Han tyckte att jag kunde bo kvar hos dem resten av livet. Hmm, njee. :P
Ja men det var min fina helg. Bilder kommer nog later, kanske. När minnet faller sig på och vill fungera.

Till helgen som kommer nu funderar jag på att åka till Stockholm. Min love kan inte komma till mig så då kanske jag kan komma till honom?? Hmm, fårse vad som händer å sker.

Nu jobba. See you!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback