RoseFever...

Jaa det är vad jag har i foten. Eller nåt liknade iaf. Typ en blodförgiftning.
Så nu ska jag äta pencillin i 10 dagar, tre tabletter om dagen.
Men jag får skylla mig själv då jag skulle leka dokter på mig själv i går kväll.
Tydligen kan man inte picka hål på en blåsa bara så där, haha.
Jag lyckas då alltid jag:) Det är nästan så att jag är lite rolig faktiskt.

Jag ska berätta historien från början.
Det mesta vet ni säkert om min blåsa att jag pickat i den å så.
Sen i mårse hade jag fortfarade ont. Men blåsan var ju borta.. Men jag kunde fortfarande inte gå riktigt.
Men det var bara att bita ihop.
Var på jobbet, stressad o extremt förvirrad. Heeeela hjärnan var uppåner.
Sen efter ett tag började det kli någe så förbannad på foten.
Men när jag kliade så gjorde det så fruktansvärt ont i stället.
Så det var bara att låta bli.
Sen pratade jag med en kollega som undrade varför jag haltade.
Och hon sa att det absolut inte var bra att bara sticka hål sådär. Och jag förmodligen fått en infektion..'
Nää, va det tror jag inte.


Men när jag skulle byta om, efter passet var slut. Så var foten spräng röd och svullen o gjorde ont som tusan.
Jag kund eheller inte få på mig skorna jag gått till jobbet med på förmiddagen.
Ringde runt lite. Mamma,syrran. Jag blev tvingad att ringa sjukrådgivningen.. Som omedelbart sa att jag var tvungen att åka på akuten.
Haha vad ska man säga.
Jag e rolig helt enkelt.

Min läkare var bra. Riktigt bra.
Och jag som brukar hata läkare.
Men vissa. De kan.
Hon klämde, lyssnade, lös, frog fram ett måttband å ja hon var skit bra faktiskt.,
Grundlig.
Så jag har nån slags ja infektion eller rosfeber eller förgiftning eller vad det nu var.
Hade högre sänka än vad man ska så fick lite knark att knapra på.
Men hade jag haft högre så hade jag vare tvungen att stanna kvar o får antibiotika direkt i blodet.

Ajja nu är jag hemma igen. Jag o min karl :) Som inte verkar vara ett fan av sjukhus.
Så nu ska vi mysa framför tvn en stund innan det blir läggdags.
Imorgon ska vi vara föräldrar i några timmar till Elina :P
Tur Fredrik är här  så får han springa efter henne  :P

God natt folket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback