Bara Jag..

Då är man hemmkommen från blixtvisiten hemma..
Jag har ju numera två hem. :P..

Det var snabba ryck vill jag lova. Men jag hann tvätta, baka, springa ärenden o tjoa på en mor en far o en pojkvän:).
Sen på kvällen så for jag å madde på rekryteringskväll hos polisen.
Det var skoj faktiskt. Killarna eller karlarna kanske man ska säga var riktigt trevliga och de sa kloka saker.
De var två stycken från östersund. En som jobbat ett tag o en rookie:)
Som var sugen på att haffa bilar till höger å vänster.
De berättade att på vägen till ström o nu när de skulle åka tillbaka så skulle Hans, nya polisen få härja hejvilt haha. Nää men de skulle hålla extra koll på bilarna på vägen.
Åh nej säger jag skämtsamt då ska jag passa mig, för jag ska oxå till stan ikväll.

Sen efter det for jag hem. Packa. Oj oj har grejer till förbannelse.
Jämt.

Vid halv tio tog jag mig väl iväg. O jag var inte alls sugen på att åka tillbaka til the big town..
Men bara ett att göra.
Men tänkte att den här gången ska jag köra lagligt.
För jag skulle inte alls bli förvånad om de där poliskarlarna kommer å haffar mig.
Det skulle vara just jag.

Strax innan Lit, är det en bil som kör väldigt nära.
Jag blir lite irriterad. Visar att Du kan göra om.
Det är raksträcka. Kör om bara.
Nej då.
Hepp jag blir lite mer frustrerad. Plus att jag pratar på som attan med Josse så ja jag är väl inte mega koncentrerad i övrigt.
Men jag tror jag höll hastighetsbegränsningen. :S.
Helt plötsligt börjar bilen bakomför mig att blinka med helljusen och blåoröda ljus börjar även tokblinka.
AA, jag pinkar typ i byxorna.
Pulsen är typ 200 och jag säger till  Josse att Polisen är typ ute efter mig. Jag måste stanna.

Jag stannar vid vägkanten.
Vevar ner rutan.
Stänger av bilen.
Ehh ja hyperventilerar en aning.

Det tar ett tag innan Polisen kommer fram till bilen.
Och guess who it is?
Haha inga mindre än Poliskarlarna. Hans o Jocke.

Jag säger med gråt i rösten.
Hej, det är jag.

Hans tokskrattar å pekar på mig. Å skriker till Jocke.
HAha jocke kolla vem det är!!
Skit kul tyckte jag. INTE!.
Haha ja så får blåsa lite å de visar hur det ser ut när de visar negativt osv.
Ja vi hade en trevlig prat stund.
Men jag sa att de aldrig fick skrämma mig sådär nå mer..:P..

Sen väntade jag tills de blåser förbi mig. haha..
Sen kunde jag inte somna för jag tänkte bara på poliser. Hela tiden.
Drömde tillåme om det. Att jag pluggade i Thailand. Och jade små små småkaniner på rummet haha.
De såg ut som myror.

Sen vaknade jag flera gånger i natt å tänkte på Poliser. Alltså bara i allmänhet.

Ja men det är nog iaf bara jag som kan " lyckas " med en sån sak..
Bli tagen det första jag gör när jag just vara på ett möte för de som vill bli polis haha.
Snyggt jobbat Wennberg.

Till helgen kommer det nog bli en kanon helg.
Först en myskväll med Josse. Som snart ska åka till Luleå. Ojoj jag vågar inte ens tänka tanken.
Sen på lördag kanske Madde kommer, å då ska vi ha en myskväll. Det var oxå riktigt längesen.
Bara vi hade våran surrstund.

Nejmen nu ska jag göra inget.

Tänkte ut på en promenix eller så. Men efter dagens jobbpass så är jag inte så sugen.
Kaos.
Sen stress på stan för att handla en present till Elina.
Hon fyller 3 år:)
Stor tjejen...


Jäjä. Puss o Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback