Lappsamhället..

I mårse på vakna med the voice hade dom en gäst som nyss skrivit en bok. Eller ja han hade väl inte skrivit så för den handlade om lappar som folk har skrivit, till andra då oftast.
Själva boken hette (tror jag) "Den som inte tar bort luddet efter sig kommer dö" vilket var en lapp som någon hade satt upp i tvättstugan i en studentfastighet. Haha alltså vissa människor är verkligen extrem. Det var många såna där konstiga saker. Typ att "I den tvättstugan städar vi alla efter oss, vita som svarta".. Den boken skulle jag vilja läsa. För jag är en lapp-människa. Inte för att jag skriver rasistiska saker och hänger upp i korridoren direkt men hemma skriver jag lapar. Jag älskar att skriva lappar och lägga på bordet så personen i fråga kan läsa på morgonen och förhoppningsvis bli glad:D.. Eller om man bara måste säga nåt väldigt viktigt och personen har gått å lagt sig.
Och det är ju lika kul att får. Om det står nåt bra. Att få lappar som "ta in tvätten, skura golvet och dammtorka alla rummen" hoppar man inte av lycka direkt. Men allt annant brukar bli bra:D
Så jag hoppas att killen jag kommer att leva ihop med i framtiden gillar lappar. Annars är det kört:P

Okej till nåt annat...
Tjejer, ni som har killar som är ganska teknisk av sig och vägrar att låta er få försöka hjälpa till om det är nåt med mp3 eller dvdn eller ja nåt liknande. Ni vet hur jäkla skönt det känns när man faktiskt får chansen å sen fixar det.
Så typ var det för mig igår. Fredrik skulle låna min mp3 som jag inte haft på ett tag. Och som displayen har pajat ihop på. Men han skulle bara ha den att lyssna på radio med.. Men att hitta till radion utan att se vad man höll på med var inte lätt.Och eftersom jag inte haft den på länge minns jag inte riktigt hur man ändrade heller.
Men ja han försökte om och om igen och jag sa på ett ungefär hur jag trodde att man skulle göra.
Tillslut frågar jag om jag får testa. -Mmm, okej då säger han men fortsätter pillar ett tag till.. Tillslut får jag den. Jag pillar å skruvar lite på knapparna å inom loppet av 15 sekunder har the girlfriend fixat det..
Haha, det var faktiskt the highlight of the day alltså.. Fredrik skrattar å ger mig en puss.. Haha men jag vet att han vet att han är besegrad.:P
Så tjejer, budskapet är att you can do it!:D

Åh vad jag hatar min nya datamus. Den gör inte som jag vill...Tror jag måset byta den.
Hatar att köpa såna här grejer i ström. Det är ju bara skojare här som ska ha in så mycket pengar som möjligt.

jaja men jag ska fixa mig lite för jag å mammsen ska äta ute idag:D

see you.
pussen!

Kommentarer
Postat av: vickis

Då kan du gissa hur överlycklig jag var när Niklas hade hållit på att såga lister en hel timma, men fick inte till vinklarna. Så jag kom och ställde in sågen åt han, och vips så var det fixat :) Och han är snickare :P Det levde jag på i en månad :) Det bästa var att han erkände att jag hade rätt och han fel, det skulle jag själv aldrig ha gjort :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback